Näin järjestät tapahtuman Sitvasissa

1. Mitä haluat tehdä?

Voit tehdä melkein mitä tahansa Sitvasin löyhien sääntöjen puitteissa (https://sitvasfi.wordpress.com/jarjesto-2/yhdistyksen-saannot/). Aikaisemmin järjestössä on tehty mm. tälläsiä juttuja:

– leffa/dokkari-ilta

– bileet

– kokkailua/näin teet vegaanista ruokaa -kerho (huom. Kupoli on lakto-ovovegetaarinen ja suosii vegaaniutta: http://vegaaniliitto.fi/esitteet/mitavegaanitsyovat.html)

Sitvas on myös mukana järjestämässä Kupolin herkku -kansankeittiötä kolmen muun kupolijärjestön kanssa (A-Ryhmä, AutOp, Helsingin yliopiston Maan ystävät) ja on vastuussa kokkaamisesta ja ohjelman järjestämisestä joka kuukausi yhtenä sunnuntaina noin klo 16:00 aikaan. Jos sinulla on ideoita kansankeittiön menusta tai ohjelmasta, voit ottaa yhteyttä seuraavalle listalle: sitvas-toiminta@helsinki.fi

– keskustelutilaisuus

Sitvasilla on myös oma keskustelutilaisuuskonsepti, Punainen Kookos, jonka puitteissa saa toimia, aikaisempina aiheina mm. ”Opiskelijaradikalismin lähihistoria”, perustulo yms.

– Avoin Kupoli

Kupolijärjestöt järjestävät torstaisin kaikille avointa tapahtumaa Kupolissa, pelkkä kahvin ja teen keittäminen ja tilassa hengailukin riittää, jos ei keksi mitään villimpää ohjelmaa

– peli-ilta (lautapelejä? muita pelejä?)

– valvojaiset (vaalit tms.)

– lukupiiri

2. Missä haluat järjestää tapahtumasi?

Sitvasin järjestötilat ovat Uuden ylioppilastalon Kupolissa. Kupoli sijaitsee osoitteessa Mannerheimintie 5 B. Tila on seitsemännessä kerroksessa, kuudenteen kerrokseen asti pääsee hissillä (joskus vain avaimella), mistä viimeinen kerros on käveltävä. Kupoli ei siis tältä osin valitettavasti ole esteetön.

Kupolista löytyy ainakin:

– videotykki, valkokangas ja läppäri, joilla näyttää elokuvia

– äänentoisto, jota voi käyttää leffojen näyttämisessä ja musan soittamisessa

– keittiö, jossa voi tehdä ruokaa ja pestä tiskejä tiskikoneella, sekä astioita

– joitain ruoka-aineksia yhteiseen käyttöön, lähinnä kuiva-aineita

Päästäksesi Kupoliin, tarvitset sinne avaimen. Ainakin seuraavilla henkilöillä on avain, ota heihin rohkeasti yhteyttä:

Lauri Linna, 0400403506, lauri.l.linna(a)helsinki.fi

Ennen kuin voit käyttää Kupolia, sinun tulee tehdä varaus Kupolin varauskalenteriin. Kalenteri on netissä Päivyri-sovelluksessa, johon saat tunnukset ne tietävältä henkilöltä (esimerkiksi yllämainitut avaimelliset henkilöt). Varauskalenteri on ajoittain melko täynnä, joten varauksen kanssa kannattaa olla ajoissa.

Esimerkkejä Kupolissa järjestetyistä tapahtumista löytyy Kupolin blogista: http://kupoli.wordpress.com/ sekä fb-sivulta: https://www.facebook.com/avoinkupoli

Voit totta kai järjestää tapahtumia muuallakin kuin Kupolissa. Jos olet yliopisto-opiskelija, voit varata Kaisa-talosta pienempiä kokoustiloja (esim. 4005, 5005 ja 6005 ovat melko suuria ja niissä on ulkopuoliset katseet peittävät verhot), myös Siltavuorenpenkereen kirjastossa Minervassa on tiloja. Aleksandriassa on myös lähinnä kokouksiin sopivia ryhmätyöhuoneita. Jos sää on hyvä, voidaan olla ulkona. Tapahtumia voi myös järjestää omassa tai kaverin kodissa.

3. Miten tiedotan tapahtumastani?

Jos tahdot hoitaa tiedotuksen itse, toimi seuraavasti:

– tee tiedote (kutsu, teksti, juliste, flaijeri) tai pyydä jotain piirtämisestä/maalaamisesta/graafisesta suunnitelusta/yleensäkin julisteen tai flaijerin tekemisestä kiinnostunutta tuttua tai kaveria tekemään sellainen

– tulosta tapahtumatiedotettasi ja levitä sitä yliopistolle sille sallittuihin paikkoihin

Ainakin seuraaviin paikkoihin julisteiden/tiedotteiden laittaminen on kielletty:
– ainejärjestöjen ja osakuntien ilmoitustaulut (esim. Päärakennus)

– tee facebook-event tapahtumastasi ja kutsu siihen ihmisiä, tapahtumasi jaetaan myös halutessasi sitvasin facebook-sivulta

– lähetä tapahtumatiedotteesi sähköpostilistoille
– sit-vas(a)helsinki.fi
– kupoli(a)helsinki.fi
– yms. yms. yms.

– jos tahdot, että tapahtumasi lisätään sitvasin nettisivujen (http://sitvas.fi) tapahtumakalenteriin, lähetä tiedot tapahtumastasi nettisivujen ylläpitäjälle Niialle (niia.virtanen(a)helsinki.fi)

Tiedotus on hyvä hoitaa vähintään viikkoa ennen tapahtumaa. Tiedotus kannattaa aloittaa aikaisemmin ja mainostaa vielä lähempänä tapahtumaa uudestaan. Voit itse päättää mitä tiedotuskanavia tahdot käyttää tapahtumasi mainostamisessa: esimerkiksi julisteen tai flaijerin tekeminen ei ole välttämätöntä. Voit myös pyytää apua tiedotukseen muilta järjestöläisiltä.

4. Kuka auttaa minua tapahtumani järjestämisessä?

Kysy! Helpoiten saat tietää tulemalla Sitvasin hallituksen kokoukseen tai laittamalla sähköpostia Sitvasin hallituksen postituslistalle (sitvas-hallitus(a)helsinki.fi). Voit tietysti järjestää tapahtumia myös ihmisten kanssa, jotka eivät ole aktiivisia Sitvasissa tai opiskele yliopistolla.

Voit myös kysyä, tahtooko joku toinen järjestö järjestää yhteistyössä tapahtuman. Ota yhteyttä rohkeasti muiden järjestöjen edustajiin! Esimerkiksi Kupoli-järjestöjen piiristä voi löytyä kiinnostusta yhteistoimintaan.

5. Tahdon hankkia jotain tapahtumaani varten, joudunko maksamaan itse?

Jos tahdot esimerkiksi ostaa ruokatarvikkeita tai tarjottavaa tapahtumaasi, ota yhteyttä Sitvasin hallitukseen lähettämällä viesti postituslistalle sitvas-hallitus(a)helsinki.fi. Hallitus päättää, voidaanko järjestön varoja käyttää haluamiisi hankintoihin. Ruokatarvikkeet ovat yleensä läpihuutojuttu. Kulujen kattamiseksi voi kerätä myös kolehtia tapahtumassa.

Tapahtumien/ohjelman järjestäminen on erittäin toivottavaa! Anna mennä! Jos mikään jää askarruttamaan tai tahdot lisätietoa mistä tahansa, ota yhteyttä hallituksen jäseniin tai muihin sitvassareihin.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s